geweldig kinderboek

auteur Sabina Stepanovic
uitgeverij Ambilicious
uitgifte datum 2018
ISBN 978-94-92551-34-4

De prachtige cover van dit boek trekt gelijk de aandacht van de lezer. Vrolijke kleuren en mooie tekeningen. Voor kinderen duidelijke prenten. Op de eerste pagina staan de verschillende personages getekend met hun namen erbij. Blader eerst het boek eens door dan vallen de gekleurde pagina's gelijk op, met op elke bladzijde weer zo'n vrolijke tekening.
Max en Lily wonen in regenboogland, daar waar de kleuren mooier en feller zijn. Deze keer zijn ze op bezoek bij opa Geit op de boerderij. Mevrouw Kip heeft eieren gelegd en de kleine vriendjes zijn benieuwd of er kuikentjes uit zullen komen. Ze gaan dan ook een kijkje nemen. Maar mevrouw Kip is in paniek, want ze had vijf eieren en het zijn er ineens nog maar vier. Waar is haar ei gebleven? Max en Lily gaan helpen zoeken op de hele boerderij. Maar die is heel groot dus hebben ze de hulp nodig van de andere boerderijdieren. Hebben die het ei soms gezien? Waar is het gebleven en zullen ze het ei vinden?
Een heel leuk geschreven verhaal. De woorden zijn groot en dik gedrukt. Dit maakt het voor kinderen heel duidelijk om zelf te lezen of om voor te lezen aan hun jongere broer of zus. De tekeningen nodigen uit tot tellen en zoeken. Op de laatste pagina in het boek kunnen de kinderen zelf hun eigen Lily en Max tekenen. Het boek is naar mijn mening voor kinderen vanaf ongeveer 18 maanden spelenderwijs leren ze de dieren en kleuren herkennen. Ik hoop dan ook dat deze vrienden nog veel avonturen mogen beleven.
Sabina Stepanovic schreef al op jonge leeftijd haar eerste verhalen. Haar voorkeur ging uit naar thrillers en fantasy. Vanaf 2015 is ze zich meer gaan richten op tekenen en het schrijven van kinderboeken.

Wilma Kuijntjes.

Meer recensies van Wilmak