Kim Stone in actie

uitgifte datum januari 2020
ISBN 978 90 225 8841 3
genre thriller
pagina s 383

Vijf mensen staan om een ondiep graf. Hun geheim moet veilig blijven.
Als in Black Country de directrice van een school dood wordt aangetroffen in haar huis komt het team van Rechercheur Kim Stone in actie. Dit is slechts het begin van een serie moorden waar geen einde aan lijkt te komen. Kim Stone moet dan ook snel zijn om de moordenaar voor te blijven en het moorden te stoppen. Tijdens archeologische opgravingen bij een voormalig weeshuis stoot ze op meerdere lichamen. Het is hier waar haar jeugd trauma weer naar boven komt. Kan zij haar werk wel blijven doen nu ze wordt geconfronteerd met de gevolgen van haar jeugd. Samen met haar collega Bryant probeert ze de reden te vinden van de moorden waarvan sommigen al 30 jaar geleden zijn gebeurt. Haar baas is niet altijd blij met de manier waarop Kim te werk gaat. Ze is impulsief, koppig en eigengereid. Dat maakt haar, bij verschillende personen, niet altijd geliefd. Haar vastberadenheid zorgt er echter wel voor dat de moordenaar in paniek raakt, in paniek doen mensen rare dingen. Lukt het haar om op tijd te zijn om hem/haar te stoppen.
Het verhaal leest vlot weg. Er is veel spanning in verwerkt en je blijft als lezer dan ook nieuwsgierig hoe het verder gaat. De personages zijn duidelijk beschreven, Kim is het meest uitgediept, maar de anderen zijn voldoende uitgewerkt zodat je weet wie het zijn en wat hun taak is. Steeds wordt je op het verkeerde been gezet als je net denkt dat je weet wie de dader is. Pas op het einde kom je achter de waarheid.
Angela Marsons werkte als beveiliger toen ze haar eerste thriller schreef. Dit debuut komt in Nederland in de vorm van dit boek in januari 2020 uit. In Engeland heeft ze al 11 thrillers geschreven met Kim Stone in de hoofdrol. Ik ben blij dat deze serie ook in ons land uitkomt, want thriller liefhebbers zullen zeker geinteresseerd zijn. Rechercheur Kim Stone is een waardige concurrent van Helen Grace.
Met dank aan uitgeverij Meulenhoff Boekerij die dit vooruit exemplaar beschikbaar stelde.
Wilma Kuijntjes

Meer recensies van Wilmak