3.5 sterren

Wordbondage 13 mei 2020
Ik heb lang nagedacht over hoeveel sterren ik zou geven maar het is een goed boek, het was enkel anders dan ik verwacht had.

We volgen het verhaal van Miriam en Frieda door de ogen van Miriam en haar vader Henryk op een manier dat verschillen en overeenkomsten je in het gezicht staren.

Miriams trauma responses die haarzelf pijn doet en die van Frieda die anderen pijnigen staan tegen over elkaar, samen met de effect op zelf en anderen. Nadeel is dat dat niet perse duidelijk is als je meer dan basiskennis heb van psychologie omdat het boek soms niet te diep durft te gaan. Dat is het grote probleem. Er gebeuren veel piinlijke dingen maar we kijken niet te diep naar de emotionele impact en dat mistte ik.

Meer recensies van Wordbondage