Geen dip noch een rijs na thug

Wordbondage 27 maart 2019
Na een ontzettend goed debuut kan het voor een auteur moeilijk zijn om de hype rondom hun naam waar te maken. De druk is groot maar Angie Thomas laat zich niet gestrest maken. Niet veel beter maar zeker niet veel slechter. On the come up is bijna net zo goed als thug.

Her verhaal speelt zich af, opnieuw, in Garden Heights, en kent gelijkenissen met thug. Familie met moeilijk verleden, school buiten de wijk, racisme. En natuurlijk de grote vraag..... hoe ga je met dit racisme om? Toch zijn de gelijkenissen in het verhaal niet zo veel dat het niet zijn eigen unieke verhaal is.

Soms is dit verhaal te langzaam en langdradig maar soms ook te snel en te weinig dradig. Meestal is het gewoon goed. Er is weinig anders negatief aan te wijzen. Dat was de enige irritatie.

Zal ik dit boek aanraden? Absoluut. Maar lees eerst thug. Dat zal de toon zetten en je dit boek nog beter laten begrijpen, zelfs ondanks dat het losse verhalen zijn.

Meer recensies van Wordbondage