Meer actie, minder gruwel

Yana P 16 november 2019
Madeline haar daden zijn aan het licht gekomen waardoor ze moet vluchten. Ze fakete haar dood en sluit zich aan bij de organisatie Tyr waar ze voor haar ongeval bij werkte. Tyr zet zich in voor verbeteringen in de wereld en doet hier ook alles aan om deze door te voeren. Tyr staat onder de leiding van Deanne, de ex-vriendin van Madeline, maar al gauw ontdekt Madeline dat zij ook de leiding had over deze geheime organisatie. Ze krijgen de opdracht om de leider van Noord-Korea te vermoorden en Madeline probeert er alles aan te doen om terug een plek in de organisatie te bemachtigen.

Daar waar het eerste boek vol stond van gruwelijke details, is dit boek wat rustiger. Er wordt vooral gefocust op de missie en stappen die hiervoor ondernomen moeten worden. De actie blijft in dit boek ook zeer aanwezig en wederom was het weer een spannend verhaal. Voor mij persoonlijk sprak dit deel me meer aan omdat dit leek op een echte actie-film. Het draaide om een missie en niet zozeer om het gewoon afslachten van mensen. Daarnaast lijkt het personage van de dictator gebaseerd te zijn op hedendaagse dictators waardoor het heel werkelijk aanvoelt.

We leren Madeline steeds beter kennen en ook haar gedachtegang. Waar ze werd afgeschilderd in het eerste boek als een koelbloedige moordenares ontdekken we een heel nieuwe gevoelige kant van haar. Na het moorden, had ze het hier achteraf toch moeilijk mee en ze lijkt ook te worstelen met haar gevoelens voor Deanne. Doorheen de twee boeken is Madeline dan ook mijn favoriete personage geworden.

Boek twee wordt gekenmerkt door dezelfde stijl van literair schrijven. Alles wordt in de details uitgewerkt, hierdoor lijkt het alsof er veel werk is gestoken in research naar dit verhaal. We leren Madeline beter kennen, maar ook over andere personages zoals Deanne komen we meer te weten. Dit deel was iets meer mijn ding omdat alle actie er was zonder dat hierin werd overdreven. Het einde bevat een enorme cliffhanger en ik kijk dan ook zeer hard uit naar deel drie.

Meer recensies van Yana P