Een leuke easy read

YoungAdultBelgie 31 december 2020
'De kunst van het spieken' is het 4e deel in een jeugdserie van Jo Claes: 'Niet voor mietjes'.

Dit is het eerste boek dat ik lees en het is heel goed te volgen dus ik denk dat je het ook als standalone kan lezen.

Matthias, Dante en Rani vormen een vriendengroepje. Rani wordt met de kerstexamens beschuldigd van het stelen van de examenvragen. Haar vrienden denken dat ze onschuldig is en proberen het uit te zoeken.

Dit is een heel vlot jeugdboek. Het gaat over het leven op de middelbare school zonder dat (in dit deel althans) zware onderwerpen voorbij komen. Op de cover staat vermeld voor jongeren tussen 10 en 14 jaar en ik geloof wel dat dit de ideale leeftijd is voor dit boek. Een leuke easy read voor deze leeftijd.

// Young Adult België -- MDC

Meer recensies van YoungAdultBelgie