Wie runt de groepschat?

YoungAdultBelgie 31 december 2020
Het boek gaat over een hechte groep vriendinnen: India, Nikki, Lisa en Zoë die op het conservatorium zitten. Heel hun leven draait rond ballet. Plots worden ze toegevoegd aan de groepschat ‘Truth or dance’. Deze groepschat lijkt op het eerste zicht een ‘normale’ chat. De chat geeft opdrachten voor school, wie de opdrachten uitvoert maakt meer kans op de hoofdrol van de eindvoorstelling van het conservatorium. Maar wat als al snel blijkt dat de beheerder van deze groepschat andere gevaarlijke plannen heeft voor India, Nikki, Lisa en Zoë?

In het begin van het boek kan je een begrippenlijst vinden met allerlei termen. Ik vond deze begrippenlijst heel handig, aangezien ik zelf geen kennis heb van ballet. Je kan dus ook als complete ‘ballet noob’ van dit boek genieten.
Het boek begint heel spannend met een proloog die ervoor zorgt dat je meteen verder wil lezen. In de eerste hoofdstukken komt het verhaal langzaam op gang. Vanaf dat ze aan de groepschat worden toegevoegd wordt het heel spannend. De opdrachten en de groepschat gaven mij pretty little liars vibes. Gedurende het hele verhaal vroeg ik mij af wie de beheerder van de groepschat was.

Als 22-jarige lezer vond ik het wel jeugdig geschreven, hierdoor kon ik mij iets minder inleven in de leefwereld van India, Nikki, Lisa en Zoë. Dit maakt het natuurlijk wel een perfecte Young Adult-thriller!
Als je van spannende verhalen en - of ballet houdt dan is dit boek zeker iets voor jou!

// Young Adult België -- MG

Meer recensies van YoungAdultBelgie