Versie 2020

Daisy is een 15-jarig meisje uit New York, dat naar familie in Engeland trekt. Ze is nog maar pas aangekomen wanneer er een wereldoorlog uitbreekt, en haar tante Penn is net daarvoor op zakenreis vertrokken. De neven en nichtjes zijn dus op zichzelf aangewezen, en merken in het begin maar weinig van de oorlogsdreiging. Ze zijn zorgeloos en gelukkig, maar Daisy wordt verliefd op iemand waar ze eigenlijk niet verliefd mag op worden.
Gaandeweg dringt de harde oorlog binnen in het leven van Daisy en haar familie. Wanneer ze op een bepaald moment wordt gescheiden van haar neven, wordt het verhaal grimmiger en doet Daisy er alles aan om te overleven...
Het verhaal kwam voor mij wat kabbelend op gang, en de schrijfstijl was in het begin wat wennen; het lijkt namelijk alsof Daisy het zo tegen je aan het vertellen is, waardoor er soms nogal van de hak op de tak wordt gesprongen. Eenmaal je dan wat verder wordt meegezogen in het hoofd van Daisy, leef je echt volledig mee met haar en haar gevoelens.
Deze YA-roman doet je na de laatste pagina zeker nog verder nadenken en laat je niet meteen los. Het verhaal van Daisy is op een fenomenale manier neergeschreven en blijft nog even verder leven in je hart. Meg Rosoff werd niet voor niets meermaals bekroond! ES

Meer recensies van YoungAdultBelgie