Een sprookje

YoungAdultBelgie 04 augustus 2020
Als ik je om een sprookje vraag, zal iedereen er direct enkele kunnen opsommen.

Als ik je vraag om me te vertellen waar een sprookje mee begint of eindigt, dan zal je daar ook direct kunnen op antwoorden.

Maar daar stopt het dan ook mee. Niemand (in elk geval ik niet) heeft zich ooit afgevraagd wat er dan gebeurt.

Schitterende ingeving van Jennifer Donnelly dat haar verhaal begint, bij het : en ze leefden nog lang en gelukkig van Assepoester.

Want nu je de kans krijgt, vraag jij je niet af wat er gebeurt, nadat de stiefzussen hun hiel en hun tenen afhakken ?

Wat eigenlijk het verhaal is van de stiefzussen : Isabelle en Tavi ? En het waarom ze tot zo iets gruwelijks in staat zijn?

Jennifer Donnely weet jou dit te vertellen aan de hand van een bloedstollend en fantastisch verhaal.

Het sprookje krijgt een vervolg waar zowel de duistere magie , de hartstocht , de krachtige personages verweven worden met de strijdlust naar de vrijheid om jezelf te zijn en te mogen zijn. En dit brengt dan ook het mooiste in mensen tevoorschijn.

Deze paperback heeft een prachtige cover gekregen met een foto van een glazen muiltje die stuk is en waar de glasscherven in het rond vliegen. Ieder glasstukje is in reliëf op de kaft aangebracht. Wat het mysterie nog groter maakt. De titel is voorzien van gouden letters en is dan ook de grootste blikvanger van de cover. Het boek telt 384 bladzijden die je aan 1 ruk uitleest door de korte hoofdstukken die gezwind in elkaar overvloeien. Puur genieten !

Noem mij maar een fan van het verhaal na het sprookje. VP

Meer recensies van YoungAdultBelgie