aan te raden voor nieuwe lezers die Cole nog niet kennen

Yvonne muilwijk 07 september 2023
Een boek waarin vele moorden gepleegd worden in Londen door een seriemoordenaar genaamd de Jackdaw door de media. Zo gauw ik het boek in mijn handen heb voel ik me speciaal.
Het boek heeft een prachtige bindwijze en de dubbele kaft geeft een luxueus gevoel.
Ook de glans van ‘de kauw’ op de cover is erg mooi! Met volle aandacht gemaakt.
Zo gauw ik het boek lees wordt ik gegrepen door de eerste moord. De moorden volgen elkaar vlug op en de twee mensen die met elkaar gaan samen werken; Scarlett, inspecteur en Henry Devlin als prive detective is een interessant gevonden combinatie.
Daniel Cole gebruikt tussen en bij de moorden veel humor. Iets wat ik me niet kan herinneren bij de vorige boeken van hem. Het heeft me wel echt even doen lachen. Hij had ook bij de vorige serie heel beeldend geschreven, dat zie ik in dit verhaal ook zeker terug.
Wat ik enorm mis is de spanning in het verhaal. Het verhaal kabbelt voort. Wel heeft Cole me regelmatig weten te verrassen en er zijn zeker een paar situaties die eruit springen maar meer dan 3 sterren kan ik het boek ( tot dus ver) niet geven. Ik heb dit boek mogen lezen via de leesclub van Hebban. Door de gespreken die er zijn gevoerd ben ik nu wel zeker nieuwsgierig naar een deel 2 van deze nieuwe serie en hopelijk krijgt het dan bij mij weer een stijgende lijn. Voor nieuwe lezers die Daniel Cole niet kennen is dit boek zeker aan te raden.

Meer recensies van Yvonne muilwijk