Diverse goed uitgewerkte verhaallijnen

Yvonne muilwijk 26 november 2019
Met de hebban leesclub heb ik dit boek gelezen.

Een verrassend boek dat je zeker bij blijft.
De kaft sprak me al gelijk aan, niet vaak dat je alleen maar tulpen op de kaft ziet en dan ook nog beschadigde, waarom zal dat zijn? De titel spreekt daarnaast ook zeker aan, volgens mij maakte iedereen de link naar het gezegde 'stille wateren hebben diepe gronden'.
Zal dat terecht zijn?

De auteurs ( 2 zussen) hebben de hoofdpersonage Sophie sterk neergezet.
Ik leefde enorm met haar mee, in haar emoties en datgene dat ze mee maakt.
Het verhaal is opgebouwd in heden en verleden. Er zit 10 jaar tussen beide tijden.
Vanuit verschillende personages wordt het verhaal verteld waardoor je als het ware een duidelijk (of toch niet;) ) beeld krijgt.

De verschillende personages zijn enorm goed uitgewerkt, iedereen had wel iets eigens, 2 karakters vond ik minder goed uit de verf komen en dat was jeugdvriendin Isa en de therapeut. Isa kwam voor mij 'uit de lucht vallen' terwijl ze best een belangrijk onderdeel van het verhaal vormt. Maar ondanks dit 'negatieve' onderdeel vond ik het een heel prettig boek om te lezen, korte hoofdstukken met toch een bepaalde spanning waardoor je blijft lezen!
Het verhaal bevat hele verrassende elementen waardoor ik het boek echt zal aanraden!

Meer recensies van Yvonne muilwijk