een feelgood voor jong volwassenen

Yvonne muilwijk 16 juni 2020
Het winkeltje in Cockleberry Bay – Nicola May
Het eerste deel uit een reeks dat nog uitgebracht wordt.
De cover spreekt me gelijk aan en het is meteen duidelijk dat het om een feelgood boek gaat.
Het hondje Hot springt er gelijk vanaf en heeft een mooie rol in het verhaal gekregen.
Het is een verhaal dat start in de stad Londen en daarna zich afspeelt in Cockleberry Bay. Een roddelend maar gezellig dorpje aan de kust. Op mysterieuze wijze ontvangt Rosa een erfenis.
Een winkel met appartement in Cockleberry Bay, maar wie laat haar dit toch na?
Er gebeurt van alles in het dorp maar wie toch de gulle schenker is blijft nog lang onduidelijk.
Rosa heeft een sterke persoonlijkheid door verschillende heftige gebeurtenissen in haar verleden die al vlug duidelijk worden gemaakt. Daarnaast wordt er passende taal gebruikt bij een jongere. Dit was voor mij als lezer even wennen. In het dorp wonen typerende personages die leuk zijn uitgewerkt en passend zijn voor een feelgood boek. Een lekker boek om wat uurtjes mee te genieten.
Deel 2 zal hier ook graag gelezen worden.

Meer recensies van Yvonne muilwijk