Mist diepgang

Yvonne muilwijk 08 augustus 2022
Het dorpje Happiness heeft een goede basis om een fijne roman te zijn. Het oude dorpje met zijn oudere bewoners dient nieuw leven in geblazen te worden. Dit is helemaal aan de hoofdpersoon Willow besteed. Leuke originele ideeën, fijn om over te lezen. Haar mannelijke tegenspeler heeft een ' beperking " . Dit vind ik helaas totaal niet fijn weggezet. Alles rondom hem gaat over die " beperking" terwijl hij er eigenlijk niets over kwijt wil en wil laten zien dat hij meer is dan " de jongen met de beperking" de schrijfster had hier dan ook meer diepgang aan mogen geven. Zoals als ze herinneringen aan hun jeugd ophalen, alles is gerelateerd aan ... zijn beperking. Hij is toch zoveel meer? Ook hij zal echte positieve herinneringen hebben! Als is het in zijn liefdevolle gezin waarin hij is opgegroeid.
In het verhaal wordt er gewerkt naar een situatie waarin het dorp dient te schitteren. Prachtig naar toegewerkt maar hoe het tijdens het moment supreme gaat wordt bijna niet beschreven, zo jammer. Ik had graag gelezen over de verschillende bezoekers, grappige situaties e.d.
Een aantal gemiste kansen om er voor mij een geweldige roman er van te maken, de goede basis levert voor mij 3 sterren op.

Meer recensies van Yvonne muilwijk