Mooi

Zazou 26 juli 2019
Oh, wat een mooi boek was dit. Mooi qua verhaal, maar ook qua zinnen:

'Het toeval maakt alles wat we hebben opgebouwd breekbaar, alles wat we van plan zijn, alles wat we beloven, aan onszelf, aan anderen.’

‘We konden niet meer zijn die we waren. Ja, ik verzin er mooie woorden voor: we konden niet meer zijn die we waren. En ik wist toen al iets waarvan ik niet wist dat ik het wist, namelijk dat alles wat van belang, van werkelijk belang maar één keer gebeurt. Dat je je best kunt doen het opnieuw op te roepen of opnieuw te creëren of hoe je het ook noemen wilt, maar het is er niet meer. ‘

En boek dat je achter elkaar wilt uitlezen, maar wat eenvoudigweg niet gaat, omdat de inhoud moet bezinken en je zoveel zinnen wilt herhalen. Gewoon, omdat ze zo mooi zijn.

Meer recensies van Zazou