Het keukenhuis

Zazou 19 augustus 2021

Een mooie, filmische roman over het leven van Lavinia eind 18de eeuw, die terecht komt in het huis van de blanke familie Pyke, maar die zich meer thuis voelt in het keukenhuis, waar een aantal slaven van de familie woont.

Toen ik een aantal bladzijden had gelezen was ik bang dat dit niet een boek voor mij zou zijn. Ik moest bijvoorbeeld erg wennen aan het rare, gebroken taaltje van de slaven. Op een gegeven moment begon dat wel te wennen, maar prettig lezen was het niet.
Ook had ik moeite met de vele personages die er in het boek voorkwamen. Wie was nou wie en wie hoorde er bij wie…..Af en toe moest ik echt even terugbladeren om mijn geheugen op te frissen.
Het eind vond ik vergeleken met de rest van het verhaal wat afgeraffeld.

Al met al was ik toch blij dat ik heb doorgezet, want het verhaal was heel boeiend en heeft me een aantal zaken over het slavenleven uit die tijd geleerd die ik nog niet wist.

Meer recensies van Zazou