Veel van hetzelfde

Zazou 16 april 2021

Ik begrijp niet waarom dit boek zo werd opgehemeld. “Het beste boek van 2019” volgens de NRC, waarin “veel geestige momenten” zaten. Dan zaten die waarschijnlijk in de laatste vijftien bladzijden, die ik diagonaal ben gaan lezen om er maar zo snel mogelijk mee klaar te zijn, want in de voorgaande 300 bladzijden ben ik geen geestige momenten tegengekomen.
Het hele boek herhaalde zich: geen geld, regen, blaren, noedels, caramelrepen, kou, te dunne slaapzak, schilferende neus.
In het begin zocht ik de genoemde plaatsnamen op om een beeld te krijgen van de omgeving, maar alles leek wel zo’n beetje op elkaar dus geloofde ik het verder wel.
En hoe het uiteindelijk met Moth is afgelopen zal voor mij een raadsel blijven, want ik ben absoluut niet van plan om deel 2 te gaan lezen.

Meer recensies van Zazou