Rommelig

Zazou 13 oktober 2019
Het verhaal wordt verteld door vier vrouwen, die bij elk hoofdstuk worden aangekondigd als “ de vrouw van....” Daarnaast komt ook de mentor Joanne aan het woord en in één hoofdstuk mag “ de bedrogen vrouw” haar verhaal doen. Bij “wijn op woensdag” zijn “ de vier vrouwen van....” bij elkaar.

Op zich lijkt dit erg overzichtelijk, maar niets is minder waar, want het is nogal wat om als je leest je steeds te moeten afvragen wie nou ook alweer bij wie hoort. Ik had eerst het idee om dat even voor mezelf op te schrijven, maar ik hoopte dat het me in de loop van het boek vanzelf duidelijk zou worden. (wat trouwens niet echt zo was).

De karakters bleven allemaal zeer oppervlakkig en ik kreeg voor niemand een sympathiek, noch een antipathiek gevoel. Het eind was verrassend, maar erg onwaarschijnlijk.

Wat mij opviel was dat er in de beginhoofdstukken heel vaak toevoegingen tussen haakjes stonden en dat vond ik nogal storend.

Kortom: het concept was goed bedacht, maar de uitwerking was het niet voor mij.

Meer recensies van Zazou