Lieg met mij.

Zazou 11 augustus 2021
Ik merk dat ik een beetje allergisch begin te worden voor al die aanbevelingen die steeds maar weer op de cover van boeken staan. Nu ook weer: ‘Ik denk dat ik zelden, of nooit, met zoveel verdriet, verlangen en verliefdheid een boek heb gelezen. - Splinter Chabot’.
Of, op de achterkant: ‘IJzersterk en bijzonder ontroerend- André Aciman (auteur van Call me by your name).
Waarom moet dit toch steeds? Wat denken ze hiermee te bereiken?

Maar goed: nu ik het tóch over André Aciman heb: díe had met zijn “Noem me bij jouw naam” echt een geweldig boek geschreven. Ik had eerst de film gezien (schitterende beelden en wát een mooie muziek) en daarna het boek gelezen. En door dit boek was ik echt tot tranen toe geroerd. Misschien dat dat de reden wel is dat ik “Lieg met mij” daar niet aan vond tippen.

Meer recensies van Zazou