invloed van generaties keuzes

Bellefleur 25 augustus 2015
Schitterend boek. In een woord schitterend. Heb hem dan ook bijna in een ruk uitgelezen. Het is dat er andere dagelijkse verplichtingen waren die maakte dat ik het even opzij moest leggen.
Lizzy krijgt van haar opa op zijn sterfbed de opdracht bij hun familiebezit wat te halen. Lizzy gehoorzaamt haar opa en haalt wat hij vraagt. Als zij bij hem meld dat ze het heeft vraagt hij haar Gerechtigheid te doen.
Gerechtigheid? Ze begrijpt het niet helemaal. Tijdens het voorlezen van het testament gaat er een tipje van de sluier omhoog. Het familiebezit wordt nagelaten aan voor haar twee totaal onbekende. Lizzy bijt zich vast in de opdracht van haar grootvader. De onderste steen zal bovenkomen. Wat heeft het verleden, de tweede wereldoorlog met dit alles te maken? Welke keuzes heeft haar grootvader gemaakt? En wat voor invloed heeft dat tot op de huidige dag? Het mooiste aan dit boek vind ik de schuingedrukte stukken waarin de geschiedenis wordt beschreven wat samenhangt met het heden.

Meer recensies van Bellefleur