Liefdesthriller from the other site

Boekenvirus 18 mei 2017
Daan en Roza kennen elkaar al van toen ze 2 waren. Altijd zijn ze er geweest voor elkaar maar hebben ze niet durven toegeven dat ze meer voor elkaar voelen dan beste vrienden. Wanneer Daan dit eindelijk tegen Roza durft te zeggen is Roza in de zevende hemel maar haar vriendin Mara wil Daan ook. Zij is zelfs zo jaloers dat ze een ongeval met de auto veroorzaakt waar ze met zijn drieën in zitten.
Na dit ongeval zijn Roza en Daan levensgevaarlijk gewond en Mara overleeft de klap niet. Ook Daan zijn gave is door de klap terug geactiveerd.
Samen ontdekken ze het volgende:
Liefde is een soms een kwalijke zaak en dat gaat door tot in de dood.

Het boek was een anders dan ik verwacht had. Ik dacht meer aan een droevig liefdesverhaal. Een tranentrekker als het ware maar dit is het helemaal niet. Natuurlijk is de liefde een centraal thema maar onderliggend speelt er zich een thriller af die steeds spannender wordt. Het beter worden van Roza tov het moeten gebruiken van Daan's gave. Om hier een goed inzicht in te krijgen lees je ook telkens vanuit het perpectief van Daan of Roza. Daarbij komen er nog flashbacks en dromen van hen bij. Door de grafische vormgeving (cursief) en de aanduiding aan het begin van het hoofdstuk blijft dit zeer overzichtelijk.
En natuurlijk is er een traan maar zeker ook af en toe een lach. Het boek had me eigenlijk vrij wel direct te pakken. Ook kei leuk dat de songtekst van Guus Meeuwis erin verwerkt is .
Als je van liefdesverhalen en het paranormale houdt is dit een must have in je boekenkast.

Meer recensies van Boekenvirus