Totaal verknipt en spannend

Boekenvirus 05 oktober 2023
Zoey als hoofdpersonage weet je direct vast te grijpen. Je kruipt als lezer steeds dieper onder haar huid. De gevoelens die ze heeft beleef je mee. Toch lijk je soms ergens net iets te missen. Langzaam lijkt er iets niet te kloppen en je kunt er als lezer je vinger niet op leggen. Toch komt dit gevoel langzaam steeds meer naar de voorgrond. Tot je jezelf de vraag gaat stellen of het een interpretatie is van Zoey... De spanning loopt daarbij zeker op. De beklemming is steeds heftiger.

Paul weet je in het verhaal te trekken, je onzeker te maken en je op het verkeerde been te zetten. Bij een herlezing weet ik zeker dat je een aantal dingen opvallen die je eerst zo niet geïnterpreteerd hebt. De spanningsbogen zijn enorm goed opgebouwd. Je bent aan het volgende hoofdstuk voor je er erg in hebt. De ontknoping is schrijnend, onverwacht en laat je even stil staan nadat je het boek weglegt.

Er kon geen betere titel voor dit boek verzonnen worden dan verknipt. Dit boek is niet enkel een psychologische thriller maar stipt ook thema's aan die te vaak niet aan bod komen : verlies , rouw en psychologische problemen. Meer aandacht voor psychologisch welzijn is noodzakelijk!
Met Verknipt heb je een geweldige thriller in handen. Krijg je de kans? Maak er tijd voor vrij en start met lezen. Je zal het je niet beklagen!

Meer recensies van Boekenvirus