Even wennen

CindySpruyt 23 mei 2019
Ik had gehoord dat dit werk was uitgegeven ten voordele van een organisatie ter preventie van zelfmoord en als je van lezen houdt en een goed doel wil sponseren, is dit een mooie combinatie.

Nu, ik ben wel een beetje vertrouwd met het werk van Owan Drake, maar geef toe dat deze schrijver een categorie apart is. Voor mij was het een beetje wennen. Ik moet zeggen: het was een verhaal tegen alle regels in.

Ik verwachtte meer iets met Romeinen, maar kreeg er een soort van horror fantasy voorgeschoteld, waar ik even niet goed van was. Ik heb er even over moeten nadenken hoe ik dit moet beoordelen. Hoe.? Wel, het raakte me. Het liet me niet onverschillig, dus denk ik dat het boek ondanks zijn waanzin geslaagd is.

Ik kan het technisch gaan beoordelen, maar dan ben ik ver van af. Dus … Nee, dit is geen normale lectuur en ook geen literatuur, maar even ontspannen en uit je comfort zone gaan.

Het verhaal zelf uitleggen, is nogal moeilijk, want eigenlijk is het een bundel van verhalen, die allemaal met elkaar verband houden en tja ...

Meer recensies van CindySpruyt