Een echte aanrader

Dit is het verhaal val Matthew, Rory, Henry, Clay en Tommy Dunbar. Vijf broers die nadat hun moeder overleden is en hun vader vertrok moeten ze het met elkaar zien te redden. Dan op een dag komt hun vader terug en vraagt zijn zoons hem te helpen met het bouwen van hun brug.

De schrijfstijl is een hele bijzondere. Het is bijna een soort gedicht van ruim 500 pagina’s met veel beeldspraak en mooie uitspraken die tot de verbeelding spreken. Het verhaal wordt vertelt door Matthew, de oudste van de vijf. Wat best bijzonder is, want bij het grootste deel van de gebeurtenissen is hij helemaal niet aanwezig (geweest).

Er gebeurt niet heel erg veel in het boek. Het is niet bepaalt een spannend verhaal te noemen. Daar moet je tegen kunnen. Het is echt een verhaal over het ontstaan en levensloop van een familie. De verschillende verhaallijnen lopen door elkaar heen waardoor het soms even lastig is te ontdekken waar en in welke tijd we nu weer zijn, maar als je eenmaal weer bij bent is het een prachtig verhaal van een bijzondere familie.

Wat dit verhaal nou echt bijzonder maakt is erg moeilijk te beschrijven, maar de mooie karakters in combinatie met de prachtige schrijfstijl maken dit boek echt tot een aanrader!

Meer recensies van Dorien van der Klauw