De boekenapotheek aan de Seine (oorspronkelijke titel Das Lavendelzimmer) schreef de Duitse schrijver Nina George. Ik koos dit boek vanwege de titel maar ook het onderwerp. Een boekhandel op een schip aan de Seine waar de hoofdpersoon als een ‘apotheker’ boeken verkoopt maar ook schenkt. Als hij er eenmaal met zijn schip op uittrekt vind ik het boek slaapverwekkend en saai worden. Het begin is sterk geschreven en origineel. Het laatste deel is ook wel aardig maar het middenstuk, en dat is het uitgebreidste viel tegen. De boekenapotheek komt alleen in de Nederlandse vertaling voor en dat blijkt niet origineel omdat er al een boek is met deze titel. In het Engels heet dit boek: The Little Paris Bookshop, in het Italiaans: Una piccola libreria a Parigi, in het Spaans: Sabor a Provenza, in het Pools: Lawendowy pokój = zoals het Duits en de Franse titel verraadt waar het in feite omgaat: La lettre oubliée… Ik vond het wel leuk hier wat voorbeelden te laten zien. Het boek is nog in een aantal andere talen vertaald.

Reacties op: Beetje jammer van mijn tijd

Bestel het boek bij Libris vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99
Bestel het boek bij Blz. vanaf 19,99 Bestel het ebook bij Blz. voor 7,99