WOII met een stevig twist

Evy2004 17 juni 2019
Dresden Duitsland oktober 1944. De tweede wereldoorlog komt stilaan te einde. De mensen wachten vol angst op de komst van de russen. In al deze ellende loopt er een seriemoordenaar rond die jonge vrouwen koelbloedig vermoord. Max Heller een anti-nazistische rechercheur word op de zaak gezet om vooral het angstige volk te kalmeren. Maar hoe dieper Max graaft om de waarheid boven water te krijgen hoe meer tegenwind hij krijg van zijn Chef die hem vraagt om de zaak te laten rusten maar ondanks alles kan en wil Max Heller deze zaak niet zomaar opgeven.

De schrijfstijl is vlot en boeit van de eerste bladzijde ook de personages kommen zeer goed en levendig uit te verf al maar vooral Max Heller zal vele mensen aanspreken door zijn vastberadenheid om de waarheid te weten te komen in tijden van angst en crisis.

De setting die in dit boek word gebruikt is zo levensecht dat het haast lijkt alsof je als lezer zelf deel van het verhaal bent. Het plot op zich had wel een paar minpunten sommige dingen werden namelijk net iets te stevig uitgediept waardoor er toch wel wat spanning die zeker goed opgebouwd is jammer genoeg een beetje verloren gaat.

Dit is zeker een aanrader van een debuut en ik ben benieuwd wat we nog meer van Frank Goldammer mogen verwachten in de toekomst ik wacht alvast vol spanning af.

Meer recensies van Evy2004