De duistere toekomst in de medische wereld

Evy2004 15 november 2021
Steven Van Belleghem schreef in 2020 zijn eerste thriller Eternal het eerste boek met Romy Bell in de hoofdrol. Nu is Romy Bell terug in een nieuw boek en beter dan ooit.

Vier jaar zijn er verstreken sinds Romy Bell ontslag bij X-COM. Toch leid Ronny nu een internationale organisatie die toezicht houd op de medische vooruitgang. Sinds 2025 zijn baby’s op maat namelijk niet meer weg te denken. Tijdens een geheime operatie ontdekken Ronny en haar team een virus op maat en als in Parijs al snel de eerste dode valt moet Ronny alles op alles zetten om een grote ramp te voorkomen.

Het verhaal wordt zeer goed opgebouwd met hier een daar een verwijzing naar het eerdere deel maar dit vond ik zeker niet al te storend. De setting licht vooral tussen London en Parijs deze twee plaatsen werden zeer mooi in het verhaal uitgewerkt. Het enige minpunt dat ik kan bedenken is dat het voor mijn gevoel soms net iets te wetenschappelijk was maar misschien voor andere dan weer geen probleem.

De schrijfstijl was zeer vloeiend waardoor het boek wel lekker weg leest ook de korte hoofdstukken zijn zeker een mooi pluspunt. Je merkt eigenlijk niet eens tijdens het lezen dat dit nog maar de tweede thriller is van Steven Van Belleghem hij weet in elk geval een zeer spannend verhaal neer te zetten.

De personages werden zeer goed uitgewerkt in het verhaal al merk je wel dat de meeste diepgang toch voor het hoofdpersonage zelf is de andere blijven voor mij wat op de achtergrond.

Dit boek heeft mij aangenaam verrast en ik zou hem zeker aanraden als je van dit soort boeken houd maar ook als je van spannende thrillers in het algemeen houdt.

Meer recensies van Evy2004