Mooi begin van een nieuwe YA serie

Evy2004 30 mei 2020
De ijzige verloofde is het eerste deel in een nieuw YA-Fantasy reeks die in vele delen van de wereld al heel wat lof mocht ontvangen en nu is eindelijk de Nederlandse vertaling verschenen.

Ophelia is een buitenbeentje die op de ark Anima woont. Ze heeft twee unieke gaven ze kan voorwerpen lezen door ze aan te raken en kan door spiegels reizen. Op een dag wordt ze uitgehuwelijkt aan Thorn en is met lichte tegenzin verplicht hem te volgen naar de ark Pole. Daar aangekomen ontdekt ze dat ze een pion is een een machtig spel van politiek en macht.

De schrijfstijl is in het begin wel wat wennen. De unieke wereld die in dit boek wordt opgebouwd is ook niet meteen simpel te noemen maar wel magisch en prachtig. Ik hoopte alleen dat er wat meer wederopbouw was maar dit werd een beetje ingeperkt hopelijk komt dit in de verdere delen wat meer aan bod.

De personages zijn stuk voor stuk intrigerend en goed uitgewerkt en hebben zo hun eigen motieven en geheimen. Het is ook zeer lang geleden dat een personage in een boek mij zou een rollercoaster van gevoelens heeft weten op te roepen en dat was zeker heel erg fijn.

Het lange wachten op dit boek is het meer dan waard geweest. Dit is een boek dat zeker niet in je boekenkast mag ontbreken en ik wacht ondertussen met veel smart op het volgende deel.

Meer recensies van Evy2004