Fijne cosy mysterie met unieke elementen

Evy2004 21 september 2023
De zaak van leven of dood is de tweede detective roman van de Britse schrijfster Janice Hallett.

Net als haar vorige detective roman De hoofdrol die in 2022 bij uitgeverij Xander in Nederlandse vertaling verscheen. Is deze net zoals zijn voorganger opgebouwd uit e-mails, chats en interviews waardoor er een zeer unieke leeservaring ontstaat.

Auteur en onderzoekjournalist Amanda Baily krijgt voor haar volgende true crime boek de opdracht om zich te verdiepen in de Alperton Angels-zaak, waarbij 18 jaar geleden vier mensen omkwamen en een baby werd gered. Te meer dat Amanda zich met de betrokkene van toen inlaat hoe raarder en tegenstrijdiger de zaak lijkt. Met de hulp van oud-collega Oliver Menzies gaat Amanda op zoek naar de ontbrekende puzzelstukjes van deze zaak.

Als lezer krijgen wij ook in inkijk in elk nieuw stuk informatie die deze twee gaandeweg verzamelen waardoor we lekker kunnen meedenken en puzzelen om te ontrafelen wat er Achtien jaar eerder precies is gebeurd.

Vanaf dat je aan de eerste paar bladzijde begint, slaagt de auteur er verbazingwekkend genoeg in om de spanning zeer goed op te bouwen en met regelmaat de nieuwsgierigheid te wekken.

De zaak van leven of dood is een zeer goed onderbouwde cosy mysterie met unieke elementen er in verwerkt die zeker voor een unieke leeservaring zullen gaan zorgen.

Meer recensies van Evy2004