Een leuk Welsh verhaal

Hilma Werff 04 juli 2019
De Held van Anwyn is een sprookjesachtig Welsh verhaal.

Pwyll komt tijdens de jacht in aanraking met de Koning van de Ander Wereld, die hem verzoekt (of eigenlijk dwingt) naar zijn wereld te gaan om daar zijn vijand te verslaan.
Aangezien hij geen keus heeft, onderneemt hij die reis. Daar aangekomen heeft Rhiannon, door haar speciale gaven, hem meteen door. Gezamenlijk gaan ze de strijd aan, maar Rhiannon wil voor haar hulp wel iets terug.

Net als Vrouwe van Myrdin is ook dit verhaal ontleend aan een oud Welsh verhaal. Legendes en mythes uit Wales zijn altijd ietwat apart, maar erg leuk.
Cathinca van Sprundel heeft met De Held van Anwyn een leuk boek beschreven, niet ingewikkeld en met een gemakkelijke schrijfstijl, hoewel de Welshe namen eigenlijk niet uit te spreken zijn, maar dat neemt niet weg dat ik erg heb genoten van de (korte) verhaal.

Net als Vrouwe van Myrdin kan ik ook dit boek aanraden. Het is een onderhoudend boek, wat lekker leest en dat je zo uit hebt.

Meer recensies van Hilma Werff