De opera De Toverfluit van Mozart is mijn favoriete opera, alleen al door het verhaal.
Ik heb jaren geleden op tv een verfilming van deze opera gezien, met Nederlandse ondertiteling, en ik vond het geweldig! Toen ik zag dat er een boek over deze opera geschreven was, moest ik het natuurlijk lezen!

Prins Tamino wordt door de Koningin van de Nacht op reddingsmissie gestuurd om haar dochter, die ontvoerd is door slechte Sarastro, te redden. Hij krijgt daarbij hulp van de praatzieke vogelvanger Papageno. Hun tocht is niet zonder gevaar en ze moeten ook nog eens diverse proeven doorstaan. Maar is de Koningin wel te vertrouwen? En hoe slecht is die vazal van de Zonnekoning?

Rianne Werring heeft de opera in boekvorm gegoten en is daarbij trouw gebleven aan de opera, met vertaalde teksten. Het verhaal leest lekker weg en voor mij kwam het allemaal heel bekend voor.
Tamino is dapper, Prinses Pamina is een vrouw die weet wat haar te doen staat, terwijl Papageno voor de komische noot zorgt.

Het boek is denk ik niet voor iedereen geschikt, omdat het soms ietwat ouderwets in taal overkomt, maar voor wie de opera bekend is, is dit boek echt een must!

Reacties op: Wie redt de prinses?

De Toverfluit - Rianne Werring
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,95