Best wel aardig maar het blijft me niet bij.

Inge Otter-helder 22 januari 2017
Het verhaal over een jonge vrouw Emilia die al heel wat in haar leven heeft meegemaakt, Als ze net in een prille nieuwe relatie zit, overkomt haar iets gruwelijks waardoor ze een pauze in de relatie inlast. Een aantal maanden verder geeft ze de relatie een doorstart maar dan komt het dilemma. Vertel je je huidige partner altijd alles wat je in het verleden overkomen is? of is het soms beter te zwijgen?

Een mooi boek, of eigenlijk moet ik zeggen boekje want ik was verrast dat het niet heel dik was. De cover verraad onheil en opkomend water wat een mooi beeld geeft van de inhoud van het boek. De titel , cover en achterflaptekst zijn dubbelzinnig wat het geheel mysterieus maakt. Naarmate het boek vordert kom je erachter in welke zin.Het verhaal zelf is mooi maar echt heel erg diepgaand. Dat kan ook bijna niet met maar een dikke 150 bladzijdes. Ik vind dat enigszins zonde want het had een veel langer mooier uitgewerkt verhaal kunnen worden. Hier en daar is het ook niet heel erg geloofwaardig en mis ik achtergrond informatie.

Het is geen boek wat me over een jaar nog zal blijven herinneren. Het heeft wel stof tot nadenken , want ben je in een relatie verplicht altijd alles aan elkaar te vertellen of mag er een leven voor je partner bestaan? Kortom een mooi verhaal met een boodschap maar wel een verhaal wat voor mij eigenlijk niet helemaal af is.

Meer recensies van Inge Otter-helder