De Kakkerlak - gewoon een goede Nesbo

Jakyro 09 juli 2014
Mijn verwachtingen waren niet heel groot voor de laatste Harry Hole thriller die nog op mijn te lezen lijstje stond. Dat was vooral omdat 'De Kakkerlak' niet bekend staat als zijn beste werk. Desondanks heb ik genoten van deze Nebso thriller hoewel het inderdaad niet het beste werk is dat Nesbo heeft afgeleverd; de spanning is minder aanwezig en Nesbo heeft minder verrassingen in petto dan we van hem gewoon zijn. Terwijl Nesbo er in latere thrillers steeds in slaagt om je keer op keer op het verkeerde been te zetten is dat in dit boek toch minder het geval. De plotlijn is uiteindelijk wel goed uitgewerkt, maar Nesbo verdient vooraleen pluim voor de prachtige sfeerimpressie van Bangkok.

Conclusie: dit is gewoon een goede Nesbo!

Meer recensies van Jakyro