09 april 2012
Bij ontvangst van dit boek sprong de cover er goed uit, veel op te zien, een scheur, een gezicht, je wordt er in ieder geval door aangetrokken. De tekst op de achterflap belooft veel spanning en historie, dus goed voor een paar dagen leesgenot.
Als je dan begint met lezen, is het eerste wat opvalt dat de zinnen niet goed lopen, dat er woorden in staan, wat dieventaal is. Kom er maar op. Elke keer denk je, nu komt het, nu wordt het spannend, en elke keer zakt het weer in.
In de 2de helft van het boek wordt het al beter, wordt het toch wel aangenaam leesvoer. Dus al met al best een goed verhaal, teveel uitgewerkt, en door al het onderzoek, in mijn ogen geen thriller, maar meer een historische roman.

Meer recensies van