Ziende Blind

Het verhaal ‘Ziende Blind’ is een debuut en neemt ons mee naar het plaatsje Hopewell. Daar probeert Sarah Durandt haar leven weer op te pakken. Haar man en zoontje zijn vermoord en de moordenaar is geëxecuteerd. Alleen is er nooit enig spoor of aanwijzing daarover gevonden. Ook de lichamen zijn nooit gevonden. Als Sarah op een dag de bergen weer intrekt om misschien toch nog een spoor te kunnen vinden, doet ze een verschrikkelijke ontdekking.
De schrijfster heeft heel goed haar best gedaan om ons te kunnen verblijden met een heel spannende thriller. Alleen duurt het allemaal wat lang voordat het verhaal op gang komt. Daardoor verslapt je aandacht. Er komen ook aardig wat personages in voor die allemaal redelijk tot goed zijn uitgewerkt. Je moet je aandacht er dus echt goed bijhouden.
Wanneer je het boek even hebt weggelegd is er even tijd voor nodig, voordat je het verhaal weer oppakt.
Ook dat haalt de spanning naar beneden. Toch slaagt de schrijfster erin om het verhaal, naarmate het vordert, goed weer te geven. Dan ineens komt de spanning goed naar boven en zit je op het puntje van je stoel. Want hoe gaat dit in vredesnaam aflopen. Het verhaal wordt dan echt verbijsterend en bloedstollend goed. Je moet er alleen goed voor gaan zitten en zeker in het begin even goed de tijd voor nemen. Een schrijfster om in de gaten te houden, want het smaakt zeker naar meer.

Reacties op: verbijsterend

Bestel het boek bij Libris vanaf 18,99 Bestel het ebook bij Libris voor 7,99