Aangrijpend en mooi!

Mieke Schepens 19 juni 2018
Deze gedichtenbundel heb ik nu al een paar keer gelezen; steeds opnieuw raakte een gedicht me op ongekende wijze. Er is zelfs een gedicht dat ik aan mijn man heb voorgelezen; het is alsof het speciaal voor ons was geschreven!

Voor in het boek staat goed aangegeven wat de oorsprong is van de gebruikte foto’s en afbeeldingen die heel passend op de linkerpagina’s naast de gedichten staan; sommige foto’s zijn heel aangrijpend.

De titel is ook voor dit tweede deel ontzettend goed gekozen. ‘Door vele vensters’ geeft een kijkje door de ramen van de zielen van de personen of groepen mensen waar dat gedicht betrekking op heeft. Je hoeft het niet zelf meegemaakt te hebben om te kunnen voelen wat er beschreven wordt in de prachtige maar soms heel roerende gedichten. De onderwerpen zijn divers!
Lees mijn recensie hier verder: https://graaggelezen.blogspot.com/2018/06/ik-las-door-vele-vensters-deel-2.html

Meer recensies van Mieke Schepens