13 maart 2014
Ik kende noch het boek, noch de schrijfster. Maar de cover en de titel spraken mij meteen aan, zodat ik zin had om aan het boek te beginnen. En dat was niet voor niets…meteen vanaf de proloog had het verhaal me in zijn greep.

Het boek leest als een trein. Het is vlot geschreven met sprankelende dialogen. De beschrijvingen zijn bijna levensecht. Door het hele verhaal kruipt een onderhuidse spanning. Er is iets met dat huis en zijn bewoners… Het verhaal grijpt je vanaf het begin bij de strot en laat je niet meer los. Het plot doet daar nog een schepje bovenop. Wat mij betreft was de wending niet totaal onverwachts, maar dat deed niets af aan de spanning hoe een en ander af zou lopen.

Conclusie: een pageturner die je bij de strot grijpt en niet meer loslaat. *****

Meer recensies van