Als tiener een boek dat indruk maakte

Naamah Ntorious 13 augustus 2017
Als kind las ik graag sprookjes, als tiener was ik een beetje op de dool qua genre en als volwassene lees ik het liefst fantasy. Met dat in het achterhoofd.

De verboden stad vertelt het verhaal van een jongen van een jaar of 12 wiens vader journalist is. In de vakantie mag hij met zijn pa mee naar China, maar dan breken de protesten op het Tien a Min plein uit. Journalisten worden op huisarrest geplaatst, mensen verdwijnen uit het hotel. De jongen raakt zijn vader kwijt. Uiteindelijk is hij diegene die er in slaagt stiekem beelden te maken van de onrusten en deze het buitenland in te smokkelen. Ik denk dat het voor mij de eerste keer was bewust werd van de realiteit van de wereld. Heel aangrijpend geschreven.

Meer recensies van Naamah Ntorious