Aristoteles & Dante ontdekken de geheimen van het universu

Pooja Baldew 11 februari 2018
Dit boek is echt prachtig geschreven. Het boek gaat over Aristoteles een jongen van 15 jaar oud die niet echt vrienden heeft. Hij is vaak heel boos en chagrijnig. Als hij naar het zwembad gaat ontmoet hij Dante, ze worden meteen hele goede vrienden. Dit boek gaat niet alleen over homoseksualiteit, maar ook over ware vriendschap. Dit boek zoog me als het ware meteen op toen ik de eerste zin las, dit boek leest zo makkelijk en snel weg. Dit is echt een boek die ik aan iedereen aanraadt, het is niet alleen voor jong, maar ook voor oud.

De voorkant van het boek ziet er ook prachtig uit, de schrijfstijl was heel fijn en lekker vlot te lezen. De auteur heeft dit boek super goed geschreven, door de dialogen die super goed zijn geschreven is alles lekker duidelijk geschreven, waardoor je niet in de war raakt. De personages worden goed uitgelegd en je komt steeds meer te weten naarmate je verder leest.

De titel is goed gekozen, omdat je naarmate je het boek verder leest je de laatste paar hoofdstukken erachter komt wat de titel betekent. Ari en Dante gaan ook daadwerkelijk op onderzoek naar het echte leven. In het dagelijks leven ontdek je nieuwe dingen, ontmoet je nieuwe mensen, dit zijn allemaal dingen die je nog gaat ontdekken. Ook vind ik het boek een beetje mysterieus omdat er best wel allerlei geheimen in de familie van Ari, maar ook het geheim rondom zijn broer.

Al met al is dit boek geweldig geschreven en ga ik dit boek zeker nog een keer lezen.

Meer recensies van Pooja Baldew