Mooi verwoord, schitterend door zijn eenvoud.

Sandra Hutchison 03 februari 2016
In het ontroerende boek Ik ben er ontmoet de lezer Elsa, een jonge sportieve vrouw die tijdens het bergbeklimmen onder de sneeuw terecht is gekomen. Nu ligt ze al meer dan een half jaar in coma. Op de afdeling van het ziekenhuis waar Elsa op een kamer ligt is ook een jongeman opgenomen. Hij was dronken achter het stuur gestapt en heeft daarbij een ernstig ongeluk veroorzaakt. Zijn broer Thibault kan hier moeilijk mee omgaan en kan hem niet meer onder ogen komen. Wanneer hij zijn moeder naar het ziekenhuis brengt gaat Thibault niet mee naar de kamer van zijn broer en komt daarna door stom toeval in de kamer van Elsa terecht. De periode daarna keert hij regelmatig naar haar terug, ontmoet haar vrienden en krijgt sterk het gevoel dat zij op zijn aanwezigheid reageert. Terwijl haar familie de moed verloren lijkt te hebben groeit bij Thibault juist de hoop dat Elsa zal ontwaken….

Met Ik ben er heeft Clélie Avit van een bijna ongeloofwaardig plot een krachtig, fascinerend en romantisch verhaal weten te maken, aannemelijk ook! Het boek laat zich niet wegleggen. Gaandeweg leer je de personages goed kennen en leef je al snel met ze mee.

Meer recensies van Sandra Hutchison