Origineel idee

suzannevd 11 juni 2018
50 jaar lang zijn er geen meisjes geboren. 50 jaren waarin er dus alleen maar mannelijke baby’s ter wereld zijn gekomen. Totdat Eve geboren wordt. Het is na die 50 jaar het eerste meisje. Eve is nu 16 jaar geworden. En er moet een partner gekozen gaan worden. Er zijn voor haar 3mogelijke partners geselecteerd. Omdat zij in die 50 jaar echt enige meisje is wat geboren is, moet ze ervoor gaan zorgen dat de toekomst van de mensheid gewaarborgd blijft.

Het is een erg origineel idee. Het is iets wat je je eigenlijk niet voor kan stellen. Hoe zou het echt zijn wanneer er alleen maar jongens of alleen maar meisjes geboren zouden worden? Het verhaal begint naar mijn gevoel wat traag en had wat beter uitgewerkt kunnen worden. Het was zo’n origineel idee. Maar ik vond de uitwerking daarvan toch wel wat teleurstellend. Best jammer.

Meer recensies van suzannevd