Verhaallijnen beginnen samen te komen

Tommy Verhaegen 18 juni 2019
Een voorlaatste deel (uit een reeks van 6) betekent vaak dat verhaallijnen beginnen samen te komen, dat er nog een laatste voorlopig hoogtepunt is en dat de schrijver alles voorbereidt voor de ultieme climax in het laatste deel. Zo ook hier. Heel wat dingen worden duidelijk ook al blijft het bij verwijzingen naar de oerafkomst van de eerste mensen die van Terra afkomstig zouden zijn. Het fijne weten we nog zeker niet maar dat is op dit moment ook onbelangrijk.
Het kwaad krijgt een formidabele versterking, D'Anjal moet het hebben van zijn nieuwe (en deels oude) gezelschap van 9. Uiteraard staat de lezer aan zijn kant, ook al weten we dat er een verrader tussen zit, ondanks de hints kan ik echt niet besluiten wie dat zou kunnen zijn.
Ook in dit deel van het grootse epos een boel spanning, strijd, ontsnappingen, opoffering, ... voldoende om de aandacht weer van de eerste tot de laatste bladzijde vast te houden.
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik nog steeds last heb met de moeilijke namen, het register op het einde is dan ook bijzonder handig

Meer recensies van Tommy Verhaegen