Continue aandacht in het verhaal

In de verborgen glimlach gaat het om Miranda. Zij maakt het uit met haar vriend Brendan op het moment dat hij in haar dagboek zit te lezen. In de dagen dat ze een relatie hadden voelde ze zich al niet prettig. Even later heeft Brendan een relatie met het zusje van Miranda. Miranda vertrouwt de boel niet.

Gedurende het verhaal is Miranda geobserdeerd door het gedrag van Brendan, deze obsessie wordt goed omschreven. Zelfs zo danig dat ik een hekel begon te krijgen aan Miranda doordat ik me bleef ergeren. Maar of ik me nou aan het ergeren was aan Miranda, aan het verhaal of aan Brendan. Dat is me niet duidelijk.

Alles is uiteindelijk op zijn plek terecht gekomen. Het verhaal leest als een trein, voor ik wist zat ik op de helft van het boek. Doordat er continu iets gebeurd, ik gedeeltelijk meeleefde en het makkelijk te volgen was, was het boek in no time uit.

Meer recensies van Valerie Meijer