Man tegen man, vrouw tegen vrouw

veravb 07 mei 2016
koning Henry VI is een zwakke koning, zowel in gezondheid als in daadkracht. Zijn vrouw, koningin Marguerite is veel sterker, heeft inzicht en kan een leger samenstellen.
De koning is in ballingschap genomen en heeft eigenlijk de macht niet meer.
Marguerite is met haar jonge zoon Eduard gevlucht en is bereid om de wapens op te nemen om terug te pakken wat van haar is.

De zwakte van de koning is opmerkelijk en nog opmerkelijker is de sterkte van de koningin die eigenlijk de rol van koning overgenomen heeft. Ze zegt zelf dat ze meer een verzorgster en moeder is voor haar man dan dat ze zijn vrouw is. Van mij had die koning een trap onder zijn kont gekregen. B

Benieuwd of er nog een derde deel volgt in deze Rozenoorlogen want dit leest toch wel heel lekker.

Meer recensies van veravb