Jammer

veravb 25 juni 2017
Dit is het eerste boek van Philip Kerr dat ik lees en het is me tegen gevallen.
Het gaat over Bernie Gunther die terugblikt op een zaak tijdens de tweede wereldoorlog. Hij moet van Goebbels zorgen dat actrice Dagmar Dresser in Duitland blijft en in een film meespeelt. Goebbels heeft een oogje op de getrouwde actrice. Die is echter naar Zwitserland getrokken, wil niet meespelen. Enkel indien iemand haar vermiste vader zoekt is ze nog bereidt.
Bernie Gunther is de man die haar vader moet zoeken. Hij begeeft zich hiermee in een wespennest dat hem diep de oorlog in Yugoslavia in trekt, waar volkeren elkaar afslachten en niet vergeten of vergeven.
Ik kwam moeilijk in het boek en vond het eigenlijk helemaal niet spannend. Na wat ik allemaal over de boeken van Phillip Kerr gelezen had, had ik hier gewoon meer van verwacht. De kans dat ik nog een boek ga lezen van deze auteur is klein.

Meer recensies van veravb