Hoogmoed komt voor de val

veravb 05 december 2015
Tobias Heller, geboren Jeu Crutzen, heeft het gemaakt. Binnenkort viert hij zijn zestigste verjaardag, hij heeft een florerend entertainment bedrijf, is jarenlang de man geweest die succesvolle televisieformats bedacht, kortom, geld met hopen. Hij is twee keer getrouwd, eerst met Debbie met wie hij een zoon Marc en dochter Ester heeft. Hij is gescheiden om met de veel jongere Xenia te trouwen. Zijn dochter is ziek, zijn zoon is een looser, zijn ex een alcoholiste.
Wie succes heeft staat ik de picture en moet uitkijken wat hij doet, voor hij het weet staat het in de boekskes.
Tobias krijgt het aanbod om praatgast te zijn in een drie uur durende live uitzending. Hij gaat erop in.
Naargelang de tijd verstrijkt, wordt het gesprek ongemakkelijker. Je voelt aan alles dat er iets komt.
Tussendoor krijgen we een inkijk in het leven van eerst de jonge Jeu Crutzen en daarna het leven van Tobias Heller vanaf zijn huwelijk.
Dit was een leuk boek om te lezen, een thriller zou ik het niet noemen, maar wel spannend, door de gestage opbouw naar le moment supreme.

Meer recensies van veravb