Niet heel spannend

veravb 20 augustus 2018
Jack Reacher vind in een pandjeshuis een ring van West Point. Hij kan zich niet voorstellen dat iemand een ring waar hij of zij zo hard voor heeft moeten werken, zou verpanden. Hij is geïntrigeerd en wil de eigenaar vinden want hij vermoedt dat die in problemen zit. Aan de maat te zien is het de ring van een vrouw.
Hij gaat het uitzoeken, hij heeft tenslotte toch niets anders te doen, is altijd een beetje op reis, de wind brengt hem waar hij naartoe gaat.
Zoals altijd struikelt hij over problemen. Aangezien Jack Reacher een groot rechtvaardigheidsgevoel heeft, kan hij geen onrecht aanzien en moet hij optreden wanneer hij dat ziet.

Dit boek vond ik anders dan de andere Jack Reachers, minder spannend en meer met een maatschappelijk thema. Hij balanceert ook op de grens van wat wettelijk is en wat niet, eigenlijk gaat hij er los over, maar de reden waarom hij het doet is dan wel weer begrijpelijk.

Meer recensies van veravb