Origineel boek

veravb 30 juni 2019
Emmett Farmer woont met zijn ouders en zus Alta op een boerderij. Ze moeten er hard werken, maar er is iets met de jongeman, hij is zwaar ziek geweest, maar wat hij had is niet duidelijk. Op een dag komt er een brief waarin gevraagd wordt om de jongen naar een boekbinderij te sturen waar hij een opleiding zal krijgen.
De tijd waarin dit boek zich afspeelt wordt niet specifiek vermeld, maar men verplaatst zich met paard en koets, electriciteit is er niet en er wordt verwarmd met hout of kolen.
Boeken hebben iets vreemd over zich, schoolboeken niet, maar leesboeken, romans, die worden achter slot en grendel bewaard.
De boeken bevatten herinneringen van mensen, slechte herinneringen en wanneer ze die verteld hebben aan een boekbinder, worden de herinneringen in het boek gezet en zijn ze verdwenen uit het geheugen van de verteller. Geweldig interessant voor mensen met trauma's. Maar zoals met alles wat op het eerste zicht iets goed is, kan het ook misbruikt worden.
Het boek bestaat uit verschillende delen waarin het tweede deel teruggaat in het leven van Emmett om te weten te komen wat er precies met hem gebeurd is.

Het idee van het boek vond ik heel goed gevonden, maar ik had een andere uitwerking verwacht, meer iets met misdaad en minder met liefde. Het boek heeft een mooie cover.

Meer recensies van veravb