Geweldig boek

Yvonne 28 november 2018
Bronja Hoffschlag (1981) debuteerde met haar thriller De dode kamer in 2013. P.I.D. is haar vierde boek.
Ik kende de boeken van Bronja Hoffschlag nog niet maar na het lezen van P.I.D. ga ik zeker nog meer boeken van haar lezen. De schrijfstijl van Bronja Hoffschlag is fijn en het boek leest lekker makkelijk weg.

Het verhaal begint in 1967, waar de 18 jarige Thomas Fremont een foto van de Beatles heeft. Iets aan die foto klopt niet volgen Thomas, hij raakt ervan overtuigd dat Paul McCartney niet de echte is en dat hij een fake Paul is die zijn plaats inneemt.

Thomas moeder Beth komt na 30 jaar er achter waar haar zoon is. Hij zit in een inrichting weggestopt vanwege zijn ideeën over Paul McCartney.
Na een moeizaam contact in het begin komen moeder en zoon weer samen.

Ik zelf heb vroeger wel eens over het verhaal gehoord dat dit niet de echt Paul McCartney zou zijn maar heb daar verder niet zoveel notie van genomen. Nu ik het boek heb gelezen weet ik eigenlijk niet of het waar is, feit is wel als het echt waar is dan heeft de fake Paul McCartney het heel goed gedaan. Kortom dit is een geweldig boek om te lezen daarom geef ik het boek 4 sterren.

Meer recensies van Yvonne