Mooie ontknoping

Zwartraafje 08 november 2015
...
Naar mijn gevoel is An Janssens schrijfstijl geëvolueerd sinds het eerste boek. Drakenvuur leek voor mij alleszins vlotter te verlopen dan zijn voorgangers. De personages voelen ondertussen vertrouwd aan en waar ik bij de vorige boeken het gevoel had dat ik het verhaal van op een afstand volgde, wisten de schrijfster en karakters met dit keer wel mee op sleeptouw te nemen.

Het einde riep eerst een dubbel gevoel bij me op maar uiteindelijk won de positieve kant het. Dankzij die paar laatste zinnen voelt het niet echt aan alsof je afscheid neemt van de personages. Je vraagt je net af wat ze verder nog zullen uitsteken zodra je het boek dichtklapt.

Drakenvuur is een mooie afsluiter van deze serie waarin de Vlaamse fantasyschrijfster trouw blijft aan haar personages.

Meer recensies van Zwartraafje