100 jaar thuis in de Hoeksche Waard

Verdeeld over tien decennia ontvouwen de verhalen, interviews, anekdotes en foto's de ontwikkeling van het wonen in 'de zonnige voortuin van Rotterdam'. Velen hebben zich jarenlang ingezet voor goede sociale huisvesting in de Hoeksche Waard. In de interviews vindt u vooral de nuchterheid, het plezier en het enthousiasme waarmee zij zich daarvoor hebben ingezet. Dankzij deze inzet kan HW Wonen in 2014 het eeuwfeest vieren. Hoewel haar kerntaak de sociale huisvesting is, wordt in dit boek het begrip wonen in een bredere context geplaatst. Ook de geschiedenis en het landschap van de Hoeksche Waard hebben immers hun invloed op het wonen. Ons wacht een mooie uitdaging 100 jaar toekomst verder vorm te geven. Vooral met het vizier gericht op Vitaal wonen in een aantrekkelijke woon- en werkomgeving. Dit doen we samen met andere partijen en houden daarbij een scherp oog op de ontwikkelingen om ons heen. Eigentijds en eigenzinnig gaan we de volgende 100 jaar tegemoet.

Recensies (1)

Is 100 jaar thuis in de Hoeksche Waard het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op 100 jaar thuis in de Hoeksche Waard